violentblue.blogg.se

Prologue

Publicerad 2014-10-19 21:58:39 i Allmänt,

Ok, såhär ligger det till.
 
Ett par gånger i månaden tittar jag på Bridget Jones Dagbok och lever mig in i hennes pånyttfödande när hon gör en 360 graders vridning och gör om hela sitt liv. Steg två är att jag lovar mig själv att när natten är över och jag vaknar på morgonen, frisk och utvilad, med samma motivation som hon. Men det händer aldrig. 
 
Men jag tänkte göra ett försök till.
 
Alltså ska jag, imorgon (måndag den 20:e oktober):
 
- Stiga upp klockan 9.00 (INTE snooza förihelvete)
- Tvätta håret.
- Göra mig snygg (dvs. försöka)
- Äta en ordentlig frukost
- Lämna lägenheten.
 
Även ifall jag inte får något jobb imorgon ska jag ut och göra någonting. Spela roll ifall jag bara vandrar omkring med musik i lurarna, jag ska röra på mig. Aktivera mig. På så sätt tror jag att allt det där med viktnedgång, en hälsosammare tillvaro och klarare hy kommer att komma av sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela